Ana Sayfa KÖŞE YAZILARI 12.02.2021 168 Görüntüleme

Sınavlara hazırlanmak

Pandemi yasakları şüphesiz en fazla öğrencileri etkiledi. Okulların kapalı olması nedeniyle eve kapanan öğrenciler, bir yandan online dersleri takip edip okullarında başarılı olmaya çalışırken, diğer yandan lise ve üniversite sınavlarına hazırlanıyorlar.

İşte uzmanlardan tüyolar
Kişinin hedefi şekillenir ve gelecekle ilgili bir beklentisi oluşursa ona ulaşmak için iradesini ortaya koyar ve daha sabırlı hareket eder. Ancak yüksek hedefler belirleyip denemelerde istediği sonuçları alamamak öğrenciyi ümitsizliğe sürükleyebilir. Bu nedenle öğrenci; kendi seviyesine uygun gerçekçi hedefler belirleyip, güçlü ve zayıf yönlerini bilerek, çalışma programını ona göre düzenlemelidir.
Başarı için plan olmazsa olmaz. Siz eğer plan yapmazsanız; o planı bilgisayar oyunları yapar, televizyon yapar, uyku yapar. Öğrenci kendisine çalışma programı hazırlamak için öğretmenlerinden yardım alabileceği gibi, günlük-haftalık plan nasıl yapılır diye bakarak, internetten de yararlanabilir. Bu programda zaman ve saat koşulu olmalıdır. Bu programa mümkün olduğunca uyulmaya çalışılmalıdır.
Öğrencilerin programlı olabilmeleri için öncelikle ailelerin uyku ve yemek saatlerini düzenlemesi ve buna uyması gerekiyor. Tabii bu saatler kararlaştırılırken öğrencinin online ders saatleri de dikkate alınmalıdır.Bu süreçte öğrenci kendi ayakları üzerinde durup, kendi yaşantısını sürdürebilir beceri ve donanıma sahip olmalıdır. Bir koşul olmaksızın, kendi başına televizyonu, telefonu, bilgisayarı yönetebilir olması başarının en önemli anahtarıdır. İrade ve öz disiplin çok önemlidir.
Öğrenciler için “günde şu kadar saat çalışmalı” denilebilecek standart bir süre yok. Günlük çalışma süresi; kişinin seviyesine ve hangi sınıfta olduğuna göre değişkenlik gösterir.Örneğin ilkokul öğrencileri için günlük bir saat ödevini yapıp, yarım saat kitap okumak yeterli olabilir. Ama ortaokul ve lise öğrencileri için, özellikle de sınava hazırlananlar için bu çok yetersizdir. 8. sınıf ve 12. sınıf öğrencileri günlük ders tekrarı yapmalı, çeşitli kaynaklardan test çözmeli ve haftada bir deneme sınavı çözmelidir. Zayıf olan dersler tespit edilip onlara yönelik artı çalışmalar yapılmalıdır.

Sınav adayı öğrencilerin belirli periyotlarda deneme sınavı çözmeleri gerekir. Bu denemeler neyi yapıp neyi yapamadığını gösterir. Öğrenci denemelerde eksiklerini görme ve giderme fırsatı bulur. Sınava kadar denemelerde hatalar yapılması ve bu hataların giderilmesine yönelik yapılacak çalışmalar, sınavda daha az hata yapılmasını sağlar.Ders çalışırken veya sınavlarda odaklanma ve dikkat dağınıklığı sorunu yaşamamak için öğrencinin günlük hayatında yaptığı şeye odaklanması gerekir. Örneğin yemek yerken sadece yemek yemeye odaklanmalı, telefon veya televizyonla ilgilenmemelidir. Beyin tek bir şeye odaklanmaya alışmalıdır. Yürürken yürümeyi düşünmek, su içerken su içmeyi düşünmek gibi. Aynı anda birkaç şey yapıldığında sınavlarda dikkat ve odaklanma sorunu ortaya çıkabilir.Yeni nesil sorularda öğrencinin sadece bilgisi değil, belirlenen süre içinde bilgiyi kullanma ve yorumlama gücü de ölçülüyor. Öğrenci, sorunun cevabını bilse de, baskı altında ve sıkıştırılmış zamanda bilgilerini kullanamayabiliyor. Bu nedenle hızlı okumak ve okuduğunu anlamak çok önemli. Hızlı okuma teknikleri kişinin okuma hızını, algılama ve yorum gücünü artırıp sınavlarda avantaj sağlıyor.Ortalama bir öğrenci 40 Türkçe sorusunu 60 dakikada çözerken, hızlı okuma eğitimi almış bir öğrenci bu süreyi 30 dakikaya kadar indirebilir. Bu süreçte öğrenciler online hızlı okuma kurslarına katılabilir. İlgi alanlarına göre kitap okumaya da zaman ayırmaları gerekir.Sınav sürecini sadece ders çalışarak geçirmek sağlıklı değil. Günlük planı yaparken öğrenciyi rahatlatıp sınav stresinden uzaklaştıracak enstrüman çalma, müzik dinleme, resim yapma, spor yapma gibi hobilere de zaman ayırılmalı. Boş zamanlarınızda sevdiğiniz ev işlerine yardımcı olmak da sizi rahatlatabilir. Yasak olmayan zamanlarda, açık havada ailecek yapılacak bir yürüyüş de öğrenciye iyi gelecektir.Eğitimciler öğrencilere yol gösterir, aileler ise onların bu yolda ilerlemesine yardımcı olur. Bu zorlu süreçte; öğrenciler; anne babaları ve öğretmenleri ile iyi iletişim içerisinde olmalıdır. Bu süreçte karşılıklı anlayış gerekir. Aileler öğrenciyi çok sıkmamalı, kendisine özgürlük zamanı tanımalıdır. Aynı odada bile olsa belki o an onun yapacağı işe, eyleme karışmamak en doğrusudur.Öğrenci; sınav sonunda başarılı olup istediği puanı aldığını, istediği okulu kazandığını, iyi bir meslek sahibi olduğunu ve kariyerini hayal etmelidir. Öğrencinin gideceği üniversiteyi, kazanacağı okulu hissetmesi, hayal etmesi, zihinsel olarak yapacağı bu eylem fiziksel olarak bugün onun enerjisini artıracaktır. Onu motive edecek, daha sabırlı ve iradeli olmasını sağlayacaktır. Bunu hayal edemeyen, hissedemeyen bireyler, televizyon izlemek, oyun oynamak gibi günlük hazların etkisinde kalarak sorumluluklarını yerine getiremezler.

Yorumlar

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Avrupa Gazetesi Tekirdağ