Ana Sayfa Genel, Siyaset, Teknoloji 25 Mart 2019 690 Görüntüleme

‘Trakya’ya Hızlı Tren Hedefine, 12 Yıllık Rötar!’

CHP Tekirdağ Milletvekili Dr. İlhami Özcan Aygun, iktidara geldiğinden bu yana yurtdışından aldığı kredileri betona gömen AKP’nin demiryolları için kaynak bulamadığını vurgulayarak, “Halkalı-Kapıkule arasında saatte 200 km hızla giden tren için konulan hedef, 12 yıl saptı. 2010 yılında tamamlanmasına yönelik hedef; 2022’ye ötelendi. AKP iktidarı, projede 12 yıllık rötar yaptı. Proje için henüz ihaleye dahi çıkılmadı. Hızlı tren, Trakya için hayal oldu. Yatırım Programı dikkate alındığında bu hattın 2022’de tamamlanması da zor görünüyor” dedi.
Dr. Aygun, AKP’nin 82 milyonu ilgilendiren ve Türkiye’yi Avrupa’ya bağlayacak Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı için 2019 yılı Yatırım Programı’na sadece 2 milyon lira ödenek koyduğuna vurgu yaparak, “Maalesef aynı iktidar Cumhurbaşkanı’nın yazlık ve kışlık sarayları için 950 milyon TL ödeneği ayırmaktan rahatsız olmamaktadır!” diye tepki gösterdi.
En son 25 vatandaşımızın canına mal olan ve Osmanlı’dan kalma hat özelliği taşıyan 229 km uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule Hattı’na alternatif yepyeni bir hat kurulması için bu yıl Yatırım Programı’na yine yeterli ödenek konmadığı eleştirisinde bulunan Aygun, “2007 yılında yatırım programına alınan Halkalı-Kapıkule Hattı’nın 2010 yılında tamamlanmasına yönelik hedef; 2022’ye ötelendi. AKP iktidarı, projede 12 yıllık rötar yaptı. Proje için henüz ihaleye dahi çıkılmadı. Hızlı tren, Trakya için hayal oldu.
Yatırım Programı dikkate alındığında bu hattın 2022’de tamamlanması da zor görünüyor” dedi.
Aygun, şu tespitleri yaptı: “Cumhuriyet’in ilk yıllarında savaştan çıkmış bir ülkede kıt kanaat imkânlarla demiryolu ağları örülürken, AKP iktidarı 229 km uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule hattının yapımına bir türlü başlayamıyor.2007 yılında yatırım programına alınan hattın önce 2010 yılında tamamlanması öngörüldü. Ne var ki AKP iktidarı tutturamadığı hedeflerini sürekli revize etti. Hattın bitirilmesi için son olarak 2022 yılı hedefi konuldu. Dış kredi ile yapımı planlanan yolun yatırım süreci geciktikçe dövize bağlı olarak maliyet de katlandı. Ekonomik krizden dolayı yurtdışından kredi bulmakta zorlanan iktidar, artık umudu AB hibesine bağladı. Bu hattın modernizasyon maliyeti 2007 yılında
840 milyon TL iken, bu rakam 2018 yılında 3 milyar 213 milyon 841 bin TL’ye, 2019 yılında 7 milyar 414 milyon 15 bin TL’ye fırladı. Projenin sadece geçen yıla göre maliyeti, döviz kurundaki artıştan dolayı yüzde 130,8 arttı.
İstanbul’u, Avrupa ile hızlı trenle birleştirmeyi amaçlayan bu yeni proje için dış kredi ile yatırım hesabı yapıldı.
Yatırım maliyeti 7 milyar 414 milyon 15 bin TL olan proje için 5 milyar 678 milyon 32 bin TL dış kredi sağlanması öngörüldü. AB, bu projeye 1 milyar 731 milyon 538 bin TL hibe sözü verdi.
AB hibesine rağmen, demiryolu yatırımı içinyeterli ödenek programa konulmadı. Üstelik ihaleye bile çıkılmadı. İktidar, projeye 2018 yılında 4 milyon 445 bin TL harcadı. 2019 yılında ise sadece 2 milyon TL yatırım yapılması hedeflendi.”
BAKANIN AÇIKLAMALARI MASAL!
Aygun, Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan’ın hızlı tre hattının Çerkezköy-Kapıkule bölümünün AB fonlarıyla yapılacağı yönündeki açıklamasına dikkat çekerek, “Yapım ihalesi ilan aşamasında olan bu yeni hattın inşaatlarına 2019 yılında başlanacağını bildiren Bakan’ın söylemleri, 2019 yılı Yatırım Programı ile örtüşmemektedir!
Zira ihaleye çıkılacak bir proje için 2019 Yılı Yatırım Programı’na 2 milyon lira ödenek konulması, havanda su dövüldüğünü, yurttaşların aldatıldığını ortaya koymaktadır!” diye konuştu.
4TUNCAR ÜNSAL

Yorumlar

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

İlginizi çekebilir

Çerkezköy’e yeni fabrika

Çerkezköy’e yeni fabrika

Avrupa Gazetesi Tekirdağ