Ana Sayfa Siyaset 6 Temmuz 2014 4294 Görüntüleme

Meclis araştırması istedi

CHP PM Üyesi Tekirdağ Milletvekili Candan Yüceer, kamuoyunda 4+4+4 olarak bilinen yeni eğitim sistemi ile ilgili Meclis Araştırması açılmasını istedi. Yüceer, gerekçesinde 2012 yılında alt yapısı hazırlanmadan jet hızıyla uygulamaya konulan sistemle beraber, öğrencilerin yeni bir sisteme adapte olmak zorunda bırakıldıklarını kaydetti.
CHP PM Üyesi ve Tekirdağ Milletvekili Candan Yüceer konu ile ilgili yaptığı açıklamasında şunları kaydetti:
CHP’li Yüceer, velilerin, eğitim bilimcilerin, bilim adamlarının kısacası ilgili tüm kesimlerin karşı çıkmasına rağmen, tamamen “oldu bitti” ile hayata geçirilen yasa ile okula başlama yaşının 66 ay olarak düzenlendiğini, çocuklarını okula göndermek istemeyen velilerin ‘fiziken okula başlamaya uygun değil’ ya da ‘zihnen okula başlamaya uygun değil’ şeklinde rapor almayı tercih etmek zorunda bırakıldıklarını ildirdi. Yüceer, “5,5 yaşındaki çocuklarını okula göndermek istemeyerek rapor almak zorunda kalan veliler ise, bizzat Başbakan tarafından “ihanetle” suçlanmıştır. Ancak gelinen noktada velilerin haklı olduğu ortaya çıkmış, 2013-14 eğitim-öğretim yılı başlamadan önce, 66-69 ay yaş grubundaki öğrencilerin okula kayıtlarına ilişkin karar, tekrar velilerin inisiyatifine bırakılmıştır” dedi.
YAPBOZ TAHTASINA DÖNDÜ
Eğitimin yapboz tahtasına döndürüldüğünü ifade eden Yüceer, düz liselerin, Anadolu lisesine dönüştürülmesi ile sınavlara giren öğrencilerin önlerindeki seçeneklerin azaltıldığını, Anadolu lisesini kazanamayan yüz binlerce öğrencinin mecburi olarak iktidarın anlayışı doğrultusunda eğitim veren, İmam Hatip okullarına ve meslek liselerine gitmek zorunda bırakıldığını belirtti. Yüceer, yeni eğitim sistemi ile ilgili ortaya konulan raporların, ilgili tarafların haklı olduğu gerçeğini net bir şekilde gösterdiğini kaydetti. Eğitim Reformu Girişimi (ERG) ve Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nın (TEGV) araştırmasından örnekler veren Yüceer, “Yeni sistemi izlemek ve değerlendirmek için gerçekleştirdiği araştırma sonuçları, eğitimde nitelik olarak düşüş yaşandığını ortaya koymuştur. Rapora göre öğrencilerin akademik başarıları yüzde 10 ila yüzde 20 düşmüştür. Derslik ihtiyacı artarken, 127 bin öğretmen açığına 65 bin daha eklenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre yeni eğitim sisteminde tam gün eğitim veren okul sayısı azalırken ikili eğitim veren ilk ve ortaokulların sayısı artmıştır” dedi.
OKULA DEVAM ETMEYEN ÖĞRENCİ SAYISI 174 BİN
Öğrenci ve ailenin değil, okul yönetiminin belirlediği seçmeli derslerin amaca ulaşmadığına, öğretmen eksikliği nedeniyle öğrenci devamsızlığının diğer derslere göre daha yoğun olduğu yönündeki araştırmaya dikkat çeken Yüceer, “Eğitim-Sen’in raporuna göre, 4+4+4 ile birlikte okulöncesi eğitimde bütün yaş gruplarında okullaşma oranı belirgin bir şekilde düşmüştür. Ortaöğretim öğrencilerinin önemli bir bölümü, 9. veya 10. sınıfta okulu terk etmiş, 2013-2014 öğretim yılında, okula devam etmeyen öğrenci sayısı 174 bin 625 olmuştur” ifadelerini kullandı.
ÇOCUKLARIN GELECEĞİ BELİRSİZLİĞE MAHKUM EDİLDİ
Eğitim sistemindeki sorunların çözülemediğini, üzerine yeni sorunların eklenmesiyle birlikte çocukların geleceğinin belirsizliğe mahkûm edildiğini kaydeden Yüceer, üniversite sınavlarına giren öğrencilerin başarısında da büyük bir düşüş gözlemlendiğini ifade etti. Yüceer, öğrenci-öğretmenden velilere kadar eğitim ailesinin karşı karşıya kaldığı sorunları tespit etmek, çözüm yolları üretmek, eğitim kalitesini yükseltmek için Meclis Araştırması açılmasını istedi.
HABER MERKEZİ

Yorumlar

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Avrupa Gazetesi Tekirdağ